اجرای طرح ملی چهارشنبه های امام رضایی 

اجرای طرح ملی چهارشنبه های امام رضایی 

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یونس میجانی گفت: طرح چهارشنبه های امام رضایی در قالب طرح ملی «سلام بر امام» است که در این طرح به همت کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) صلوات خاصه و قرائت زیارت امین الله، اجرا می شود.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به اجرای طرح چهارشنبه های امام رضایی، گفت: طرح چهارشنبه های امام رضایی در قالب طرح ملی «سلام بر امام» است که در این طرح به همت کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) صلوات خاصه و قرائت زیارت امین الله، اجرا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: این طرح از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و  آستان قدس رضوی ارائه شده و در حال حاضر هر چهارشنبه در مساجد و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌ شود.

وی بیان کرد: به همین منظور کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) نیز از آخرین چهارشنبه سال ۹۸ اقدام به برگزاری طرح ملی چهارشنبه های امام رضایی کرده و ان شاءالله سعی داریم با همکاری امام جماعت و هیئت امنای مسجد امام علی (ع) این طرح را همواره و به طور مستمر اجرا کنیم.

میجانی ابراز کرد: در وصف و فضیلت زیارت از راه دور ائمه ‌اطهار(ع) و به ویژه امام هشتم (ع) روایات فراوانی نقل شده است بنابراین می‌طلبد در کشوری که متعلق به این امام همام است زمینه ای فراهم شود تا دل‌های شیعیان و محبین ثامن‌الائمه (ع)، هفته‌ای یک‌ بار در روزی که به متعلق به آن حضرت است، متوجه بارگاه پرنور این امام مهربان شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت اظهار کرد: طرح چهارشنبه های امام رضایی با هدف احیای سنت قرائت زیارت امین‌الله طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام رضا (ع)، عنوان کرد: در نظر داریم هم زمان با شب شهادت این امام همام مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی را برگزار کنیم.

میجانی اضافه کرد: این مراسم در فضای باز مسجد و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود تا عزاداران با خاطری آسوده در مجلس عزای امام هشتم (ع) حضور یابند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه شهادت امام رضا (ع)، اجرای پویش سلام بر امام رئوف است و در این پویش از طریق فضای مجازی اعلام می شود که هم زمان با شب شهادت این امام مهربان اعضای کانون راس ساعت ۲۰ صلوات خاصه آن حضرت را قرائت کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز با مشارکت جوانان مسجدی فضای فیزیکی مسجد و حیاط آن متناسب با شهادت امام رضا (ع) فضاسازی می شود و از طریق فضای مجازی نیز عکس نوشته هایی حاوی احادیث و صلوات خاصه آن حضرت منتشر می شود.

میجانی در خاتمه یادآور شد: امیدواریم امسال که به دلیل شیوع کرونا امکان سفر زیارتی مشهد مقدس و حضور بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) فراهم نشد حداقل با اجرای این برنامه ها از راه دور عرض ارادتی به ساحت مقدس آن حضرت کنیم.

پایان پیام/ 586